Szakács V. Viola

szakacs-vilma-viola-2

SZAKÁCS VILMA VIOLA

Okleveles pszichológus, Gyermek klinikai és mentálhigiénés szakpszichológus jelölt, Családterapeuta jelölt.

Magamról:

Egyetemi tanulmányaimat a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen folytattam, ahol klinikai- és egészségpszichológia szakon szereztem pszichológus diplomát. Fontosnak tartom a folyamatos szakmai fejlődést, a különböző terápiás technikák elsajátítását, így Semmelweis Egyetem által vezetett Gyermek Klinikai és Mentálhigiénés Szakpszichológus képzésen, illetve a Magyar Családterápiás Egyesület Pár- és Családterapeuta Képzésén bővítem tudásom.

Egyéni és csoportos formában egyaránt foglalkozom gyermekekkel, serdülőkkel és felnőttekkel. Fő munkaidőmben a nevelési tanácsadás területén dolgozom. A közös munka során hangsúlyt fektetek az empatikus, elfogadó légkör megteremtésére, az összehangolódásra, az „itt és most” megélésére. A tanácsadási folyamatot minden esetben a kliens igényeihez, személyes erőforrásaihoz és a hozott probléma jellegéhez igazítom. Munkámat szupervízió mellett végzem, a pszichológus etika és titoktartás szabályait figyelembe véve.

Úgy gondolom, hogy a pszichológus kísérő, aki támogató jelenlétével a hozzá segítségért fordulóval tart, élete egy nehéz szakaszán.

Amennyiben úgy dönt, hogy megosztja velem elakadásait, nehézségeit, szeretettel várom jelentkezését!

 

Korábbi és aktuális munkahelyeim

  • Levitánia Központ
  • Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXI. kerületi Tagintézménye
  • Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szigetszentmiklósi Tagintézménye       
  • Kispesti Eötvös József Általános Iskola, Kispesti Vass Lajos Általános Iskola, Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola, Budapest XIX kerület

Tanulmányaim

  • Pár- és Családterapeuta (folyamatban) – Magyar Családterápiás Egyesület
  • Klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus (folyamatban) – SOTE
  • Okleveles pszichológus képzés (Klinikai- és Egészségpszichológia szakirány – MA) – PPKE
  • Viselkedéselemző – (Pszichológia BA) – PPKE

Munkamódszerem gyermekekkel

A gyermekekkel való munka első lépéseként a szülőkkel találkozom, a hozott problémák és a gyermek fejlődéstörténetének részletes megismerése érdekében.

Ezt követően kezdetét veszi egy 3-5 alkalomból álló úgynevezett diagnosztikus szakasz, melynek célja a gyermekkel való kapcsolatteremtés, a tünetek hátterében álló okok feltérképezése, a szükséges pszichológiai felmérések elvégzése.

A diagnosztikus szakaszt ismét szülőkonzultáció követi, melynek során a szülők visszajelzést kapnak, illetve közösen meghatározzuk a további együttműködés kereteit és módját.
A következő esetekben fordulhat hozzám:

  • szorongásos tünetek (éjszakai ágybavizelés, körömrágás, tic reakciók, szótlanság, stb.)
  • lelki eredetű testi tünetek, pszichoszomatikus problémák
  • túlzott aktivitás, nyugtalanság
  • dühkitörések, agresszív viselkedés
  • iskolai magatartászavarok
  • szülő-gyermek kommunikációs problémák
  • testvérféltékenység
  • mozaikcsaládokba való beilleszkedés
  • veszteségek feldolgozása, gyászmunka
  • nem képességbeli eredetű tanulási zavarok
  • magatartási, beilleszkedési problémák

 

Munkamódszerem felnőttekkel

“A nagy változások kezdetben lehetetlennek, utólag pedig elkerülhetetlennek látszanak.”
Robert Hunter

Életünk fordulópontjait sokszor az önmagunkban és a környezetünkben megélt egyensúly kibillenése és egyfajta bizonytalanság kíséri. A konzultáció a nehéz helyzetekhez való jobb alkalmazkodás és problémamegoldás kialakításához, önismeretünk bővítéséhez segíthet hozzá.

Felnőttekkel való munkám során arra helyezem a hangsúlyt, hogy az érzések, gondolatok, és ismétlődő viselkedésmintázatok megismerése által feltérképezzük a nehézségek hátterében feltárható okokat. A megértés önmagában felszabadító hatással bír, a változtatás hatására pedig megkezdődhet a feldolgozás, fejlődhet az önismeret, és lehetővé válik a továbblépés.

A következő esetekben fordulhat hozzám:

  • életvezetési és pszichológiai tanácsadás
  • önbizalomhiányból fakadó problémák
  • szorongásos- és hangulati zavarok
  • stresszkezelő technikák elsajátítása
  • „kapunyitási pánik”
  • párkapcsolati problémák
  • személyiségfejlesztés
  • motiválatlanság, kiégés